dilluns, 25 de maig del 2009

Half Challenge Barcelona-Maresme










Quin mig ironman!!!! Esperit de llarga distància? Doncs no! Culpa de l'organització, culpa dels mateixos triatletes, culpa de l'entorn... podria culpar a molts factors, però mai havia vist el que vaig veure aquí en el tram ciclista: "pelotons"!
Sortim puntuals a les 7:30 el primer grup de 500 triatletes; jo estic en el 2n a les 7:35. Donen tret de sortida (no el sento) però tothom es tira a l'aigua. Hi ha mala mar i com que jo sóc una cagada, em poso en un lateral i deixo que vagin sortint, ja que només veig un parell de noies en aquesta sortida i aquests homes ens maxacaran a cops. Començo a nedar i fins a la primera boia (a 250 metres) bé. Però, quan girem i anem paral·lels a la platja, comencen les onades. "Alba, tranqui, estabilitza't". Vaig nedant 900m i quan arribo a la boia de gir, apareix un homenot i amb un dels seus enormes braços, pam!, cap al meu cap, faig un "vermutillu" i rampa en un bessó. Bufff! Quin mal! Per sort, al girar, la corrent ens va a favor. Surto de l'aigua amb 37'58''. "M'hi he ben lluït!".

Agafo la bici i apa a pedalar, fins al km. 26, volo, vent de cul. Passem un tros de 10km, per Argentona, on s'ha de pedalar una mica més, al km. 35, torno a pedalar fort amb vent de cul. Arribo al punt de gir al km. 56 i allà enganxo un grup que potser hi van 100 tios i no exagero. És escandalós, intento apartar-me, però en continuen venint, em fan anar més a poc a poc del que anava, i no em queda més remei que quedar-me aquí. Patètic!
Deixo la bici i començo a córrer. Estic una mica a l'expectativa del meu bessó. Després de la rampa a l'aigua, no sé què farà. Me'l noto, però per sort es porta bé. :) A la transició, em canten que vaig entre les 20 primeres. Em motivo, perquè sé que hi ha unes 20 pros. Fa una calor insuportable, però a partir del km. 3 es gira una mica de brisa. Cada cop em trobo millor. No hi ha els kms marcats i no sé a quin ritme vaig, però tinc bon "feeling". Em passa una noia, però després jo en passo a 4 o 5. Quan queda un kilòmetre i la pujada la pista d'atletisme, em trobo al Jordi que va amb una noia del grup d'edat meu. L'he de despenjar costi el que costi. Apreto les dents i apa canya! Pateixo a la pujada! Sort de la gent i dels nostres supporters que animaven!
Arribo amb 4:48, i 19a classificada de la general femenina (tot i que ara surto la 15a ja que me n'he enterat que n'han desqualificat a unes quantes que tenia davant meu, fins i tot, a la guanyadora, la Virginia Berasategui).
Estic contenta per com em vaig trobar. Anar de menys a més sempre et deixa bon gust de boca!!!!

T.SWIM: 37:58 T/100m: 2:00 Posición Natación 637
T.Bike 2:26:40 Posición Bike 257 PROMEDIO: 36,82 Km/h
T.RUN: 1:37:38 Posición Run 197 Ritmo/km 4:38
Tiempo Final: 4:48:04 Posición General: 193 Posición Categoria: 2

9 comentaris:

Alex ha dit...

Eo nomes dir enorabona i felicitats, vas fer un carreron i molt ben plantejada , si senyor estas feta tota una crack i aixo que el dia anterior deies que tenies les cames encarcarades, je je dons si no les haguessis tingut com hauries anat ara a cuidar-se una mica ens veiem i un plaer poder animar-vos es lo minim

Anònim ha dit...

Felicitats Albeta! Tu com sempre sense decepcionar a ningú, ans al contrari, aclaparant-nos d'exit!
Un petonàs bonica, i ara cuida't ben be!

laura ha dit...

molt bé wapa!! tot i que pel que dius no va ser bufar i fer ampolles, eh... moltes felicitats per aq 15a posició, que entre tant de ferro té molt mèrit :D
muaaaaaa!!!

ninu ha dit...

Molt be Alba!!

Ara em venia al cap que es una llastima, tantes hores d´esforç i una inscripció tan cara, per una cursa, que pel que s´en despren d´algunes croniques, potser no va estar a l´alçada dels competidors......

Una slautació desde el Baix Camp!!!

Ferran Vila ha dit...

Enhorabona alba, una gran cursa. Va ser el meu primer tri de LD i espero que tots no siguin així. Una abaçada.r

Alba ha dit...

Àlex, gràcies per animar-me tant durant tota la cursa! Això ajuda molt! Una abraçada!

Anna, sí sí, ara a cuidar-me, que aquestes curses et toquen una mica. Ptns!

Laureta, gràcies!!!! Ens veiem aviaaaaaaat!

Ninu, doncs, tens raó! però què hi farem... Records des del Berguedà

XAVI NOVELL ha dit...

Felicitats per la prova Xavalina.

jo em pregunto " perquè no i entenc" com no es poden fer grupetes grans amb tanta gent pel mig !!! ès pot evitar? ho potser la gent que participa no sap de que va el tema ?

ens veïem i fot-li fort que estas a tope.

annna ha dit...

Ei! Alba, ja m'ha dit l'anna, i ara he vist al blog la teva ultima "hazaña",
felicitats, t'ho has ben guanyat, amb feina, força, constància i perseverànica,vamos lo que sempre et dic....em repeteixo, xo jo de gran vull tenir el coco q tens tu: un força brutal!!!! indestructible!
Felicitats de nou maca!

annna:)

Alba ha dit...

Ferran, moltes felicitats! ja et puc assegurar que per sort la gran majoria no tenen aquestes característiques. Ens veiem a la pròxima!

Xevi, doncs, no es pot anar a roda en llarga distància i la veritat és que si tots els triatletes ho respectessin no es farien pelotons. Tot i això, a Calella el circuit no hi ajudava gens, ja que hi havia trams molt estrets on només passàvem dos ciclistes.
Salut i kms!!!!

Anna, això de la força indestructible... tinc molt a dir. A la pròxima triatló hauries de venir i ja veuràs com també se m'acaba, eh? ;) Ptns!