diumenge, 6 de juny del 2010

Cicloturista La Bonaigua: parada obligatòria de 35 minuts!?!!!?


Tot i la Patum, ahir dissabte vaig anar a fer la cicloturista de la Bonaigua. És bastant "durilla", són 187km amb uns 2800m de desnivell. Se surt de la Pobla de Segur fins a Esterri d'Àneu, són 60km planers amb alguna pujadeta molt curta. On jo estava col·locada era perillós ja que passaves túnels i la gent frenava allà, era un estira i arronsa constant. Una mica estressant. Allà ja en va caure algun. Em despenjo una mica i em quedo més enrere.

Després comença el Port de la Bonaigua, 22km, tenia sensació d'anar ofegada, però per sort cada cop em vaig anar trobant millor. Vaig passant a gent i a dalt he de parar a agafar beure. Fa molta calor. Veig la que va 3a, però ella no para, li agafen el beure i avall.

A la baixada, vaig fent; a Salardú m'enganxo a dos que em porten bé fins a Vielha. Ja estem a punt de començar el Túnel de Vielha, l'altre port. Portem ja més de 100km. Vaig pujant més cansada ara, però de seguida ja veig el túnel. Veig que hi ha un grupet a l'entrada, serà que ens faran passar en grup? o és el control de xip? Res d'això! Acaben de tallar fa dos minuts el túnel perquè ha passat un camió de mercaderies perilloses. Què? I acaben de passar les 3 primeres noies! Paciència! Sort que aquí no anava a disputar-la, però penso que això no hauria de passar en una cicloturista cronometrada. De cap de les maneres, ja que la meva espera allà dura 35 minuts! I al final ens agrupem potser uns 300. Dins el túnel que són 5km de pujada, tornar a ser estressant, poca llum i estires i arronses.

Sortim del túnel i baixem cap a Pont de Suert. Estic desmotivada, però comença l'últim port, Perves i allà, no sé com, em motivo i pujo amb ganes. Baixada i planejant uns 20km fins a la Pobla, per sort puc xupar també una mica de roda. Finalment, 6h36 en el meu crono i 7h13, segons el xip. 4a classificada i mateix temps de crono que la 1a. Cansada!!!