dilluns, 27 de setembre del 2010

Volta la Maria -Cursa de muntanya d'Avià-


Aquest diumenge vaig participar a la Volta a la Maria, cursa de muntanya a Avià, de 15km. Molt ben organitzada i a 4 km de casa meva. Sempre que es pot, s'ha d'intentar córrer a casa; no només per potenciar l'esport, sinó per la calor que et transmeten tots els coneguts, amics i família que estan allà aquell dia.

Sabia que les coses no serien fàcils, una gran corredora Lucía Martínez Montesinos competia. Es va sortir molt ràpid pels carrers del poble, passem el primer kilòmetre per sota a 4', buffff... "Aquest ritme no l'aguantaré", penso. Ens comencem enfilar per una pista de terra i després corriol. Vaig collada, però aguanto. Quan arriba un tros més planer, veig que agafo aire i, fins i tot, crec que puc anar més ràpid. Demano pas i començo a tirar una mica més. Em vaig distanciant i començo a disfrutar, al meu ritme. És una cursa molt maca i no ho dic perquè sigui casa meva: corriolets, cascada d'aigua, vistes del Baix Berguedà, plans amb vaques... Arribo al cap d'una hora aprox. a dalt i ara tocarà baixar. Baixada de cabretes, però amb ganes aviat seré abaix. Disfruto i tot baixant.

Alguns nois em passen a la baixada. Però jo endavant! Queda poc ja, arribem a la pista on entreno sovint, última apretada i ja arribo al poble. Em giro i no vaig cap noia. Motivada, arribo amb un somriure a la meta. 1a fèmina i 18a general.